Завдяки дітям хочеться жити ( Мухаммед Алі)

Візитівка










У місті функціонують 74 дошкільні навчальні заклади різних типів і форм власності, з них комунальної форми власності – 71,    відомчого  підпорякування – 3. Крім того, у 7 навчально- виховних комплексах     ( 1- приватний)  функціонують дошкільні групи.
Щоб життя херсонських малюків, які відвідують дошкільні заклади, а їх більше 12 000 дітей, було змістовним, цікавим і різноманітним,  з ними повинні працювати творчі, креативні, готові до сприйняття змін, педагоги ( 1317 педагогів - дошкільників). Діяльність  дошкільного відділу методичного кабінету  спрямована саме на це.
Особливо значущим  є  формування  компетентності педагогічних працівників  та  їх особистісно – професійних якостей.   У методичному навчанні значна роль  відведена інтерактивним формам, де педагоги мають змогу себе проявляти, розкривати  професійні здібності. Це сприяє оновленню стилю професійної діяльності педагогів, підвищенню інтересу до інноваційних технологій, налаштованості на конструктивні дії,  самореалізацію. Працює Школа менеджера керівників ДНЗ, школа професійного зростання вихователів-методистів та  вихователів, Школа професійної адаптації та наставництва ( 1-й та 2-й рік роботи), довідкове бюро, динамічна та творча група, «Країна on line. Херсонське дошкілля».
   Одним із напрямків роботи дошкільного відділу є упровадження у освітній процес дошкільних закладів  інноваційної  діяльності, що веде  до модифікації  змісту, методів,  адаптації навчально - виховного  процесу  до нових вимог. 


Школа інноваційних технологій  та інші форми роботи
З 2014 р. започаткована робота Школи  інноваційних технологій (ШІТ) для педагогів дошкільних закладів міста (13 творчих груп:  ДНЗ №8, 23, 26,30, 31, 35,39, 64, 65, 80,82,83, НВК-7 ) Мета: систематизація, упорядкованість,  послідовність інноваційної діяльності в дошкільних закладах; поширення «ланцюжком» кращих інновацій  і  надбань колективів; максимальне використання потенційних можливостей і ресурсів  як окремих педагогів, так і закладів в цілому.

Вихователі мають змогу  навчатись практичному упровадженню тієї чи іншої інноваційної технології та запровадити її в роботі зі своїми дітьми. Постійними відвідувачами ШІТ є 124 педагога-дошкільника. В умовах стрімких глобальних змін у суспільстві стало необхідним, продиктованим часом   упровадження   дослідно – експериментальної  роботи  за різними темами, зокрема за темою:  «Створення моделі дошкільної медіаосвіти», що значно впливає на покращення  якості освітнього процесу у  дошкільних закладах міста. 

      Методист координує діяльність педагогічної громади дошкільних закладів у створених трьох екологічних Центрів (ДНЗ №11,73,85), робота яких направлена  на формування екологічної культури в учасників навчально - виховного процесу та залучення дітей і батьків до різноманітних заходів, спрямованих на збереження природи рідного краю. 

      У 2014 р. з  метою втілення у професійну діяльність педагогічної спільноти   Херсонської області актуальних ідей гуманної педагогіки на базі НВК-7   створено   Херсонський обласний ресурсний центр гуманної педагогіки. Для налагодження  системної і планомірної  роботи  ресурсного центру  здійснюється методичний супровід. Розвиток, укріплення і збереження фізичного та психічного здоров’я дітей  є пріоритетним у роботі закладів «Дитячий садок - Школа сприяння здоров’ю» (ДНЗ №1, 28, 31, 41). Надання дітям певних валеологічних та екологічних знань, спрямованих на емоційно-позитивне сприйняття довкілля та вплив його на організм людини (природного ландшафту, водних ресурсів тощо) сприяє формуванню культури здоров’я, забезпечує  гармонійний розвиток дитини як особистості з орієнтацією на її цінності та інтереси через створення спільно з родинами здоров’язбережувального та здоров’яформувального середовища. Не залишаються поза увагою батьки вихованців. Для них запропонована тісна співпраця з педагогами під час реалізації проекту «Країна on line. Херсонське дошкілля», який було започатковано  методичним кабінетом при управлінні освіти Херсонської міської ради  у 2008 році.  
   Щомісяця один із херсонських дошкільних закладів  міста упродовж дня зустрічає батьків, громадськість та педагогів Херсона, щоб ознайомити їх з системою роботи садка, з особливостями освітнього процесу, програмою навчання і формами роботи з дошкільниками з різних розділів програми, обмінятися досвідом щодо розвитку  їх творчих здібностей. На ці та багато інших запитань мають можливість отримати відповідь у режимі on line батьки маленьких херсонців та всі, хто причетний до виховання малечі.    Батьки мають змогу на власні очі побачити, як можна побудувати день малюка, наповнити його цікавими заняттями в ігровій формі, весело і з користю для здоров’я провести прогулянку, на що звернути увагу під час спостережень у природі та багато – багато іншого. До того ж, в цей день татки і матусі можуть отримати кваліфіковану консультацію з питань харчування, зміцнення здоров'я, загартування, медичного обслуговування у старшої медичної сестри закладу, з питань організації роботи ясел-садка та умов перебування їх дитини у ньому – у завідувача, як правильно організувати і спрямувати навчання і виховання малюка – у вихователя-методиста та вихователів, інших спеціалістів. Особливо цікавим і необхідним такі відвідування  є для батьків, діти яких не відвідують дошкільний заклад. 

    Для педагогів міста в цей день у закладі проводиться методичне навчання з кадрами: майстер-класи, консультації, семінари-практикуми, ділові ігри, тренінги, виставки-презентації  тощо. Реалізація даного проекту  сприяє кращому порозумінню між батьками, громадськістю  та працівниками дошкільних закладів, популяризації кращого досвіду роботи педагогів, підняття іміджу дошкільних закладів як в місті, так і в області. 


Цікавинки дитячого життя


Щоб кожна дитинка-насінинка мала змогу розвивати свої індивідуальні здібності, природні задатки, нахили і уподобання, до того ж бути найкращим   серед  однолітків, у дошкільних закладах  міста започатковано неабискільки міських конкурсів.
     Щоб діти росли творчими, мали змогу проявити свій акторський талант, любов до співу та танців, декламування, започатковано проведення   міського конкурсу « Крок до зірок».   
  Для виявлення і розвитку креативних малюків, розвитку  її творчих здібностей у  малюванні, фантазуванні проводиться конкурс  дитячих малюнків « Світ очима дітей». 
  З метою підвищення престижу фізичної культури та спорту, популяризації здорового способу життя, поліпшення фізкультурно-оздоровчої роботи у дошкільних навчальних закладах  управлінням освіти, методичним кабінетом  з 2012 року започатковано проведення щорічної спартакіади для дошкільників     « Крок до Олімпу». 
  ДНЗ надають додаткові освітні послуги. Це заняття з хореографії, раннє вивчення іноземних мов,  гуртки фізкультурно-оздоровчого та розвивального напрямів.